Loyal FOLLOWERS not FLOWERS!

Monday, August 15, 2011

Experiment!

Assalamualaikum!! Haaaaa (excited nk citer ni)... mesti bosan kan dgn post2 aku bfore ni.. tp tu lah kenyataan, hdup aku memang membosankan past few months.. but not anymore.. Ahaaaa! (ceh, mcm iklan ape la aku ni.. nk promote product pe plak nih).. ini bukan iklan, ini bukan direct selling.. post kali ni aku nk cite, aktiviti time pose..

ishhh korg ni, aku tao la, pose ni kena banyak beramal, kurangkan perbuatan yg sia-sia.. haiyooo.. aku mengisi waktu pose dgn mmbuat eksperimen! ape?? ingat kelas sains ke ade eksperimen? haaa, sape2 yg agk2 nk wat eksperimen, meh mai umah aku..

aq ni bukan la chef, tp suke sangat memasak.. (x amek pduli, periuk hangus, kuih keras mcm batu, kek lembik mcm lengkong).. oke, abaikan..

#1 eksperimen....

TART TELUR.. Disebabkan aku nih suke mkn bnda ni, so plan nk wt sndiri.. cube try test tngok meh! Haha.. Resipi? aku tnya at mr. GOOGLE and mrs.YAHOO.. buwahahaaa..
cmni la rupenya....

yg ni belom letak egg custard lg... hahaha.. ni baru crust...



tara!! ini la dia, egg tart! my fav!

seterusnya,
#2 eksperimen ...

our next dish is, Prawn Olio.. (bajet nk wt mcm pizza hut tuh, tp kurg mnjadi).. seb bek sedapppp (eeh, msuk lif tekan sndiri pulak aku nih).. haha

same, resepi, from mr.GOOGLE and mrs.YAHOO.. and bntuan dari myresipi.com

ni bahan utama dlm dish ni, BAWANG PUTIH (aku pelik, npe dlm bhasa owang puteh, pggil garlic? npe bukan WHITE ONION ekh?? hmmmmm)


ni bahan2 lain la, SPAGHETI, TOMATOES, MUSHROOMS, PRAWN, OLIVE OIL etc


nak kasi ummmpppphhh sikit, bubuh ini...
mmg ummmmphhh la jwabnya...


ini lah hasilnya... yg hijau2 tuh, PARSLEY FLAKES!


ni la eksperimen yg aku buat at dpur mak aku.. lepas bukak pose je, solat maghrib, then, prepare for krangtongtang kat dapur tuh!

p/s: mama g terawih, sbb tu berani buat.. HAHAHAHA


Kalau SUKE, tekan la LIKE ye ^^ by: eRnyHaYati

No comments:

Post a Comment

A thought??